Uwaga!

Do poprawnego działania tej strony wymagane jest włączenie obsługi JavaScript w Twojej przeglądarce!
Po włączeniu obługi JavaScript, prosimy odświeżyć stronę.

Przeniesienie rachunkowości - KUC

Przeniesienie rachunkowości

Dlaczego warto zmienić biuro księgowe?

Powody mogą być różne. Jedno jest pewne: nie warto przy tym oszczędzać. Niskie stawki za usługi księgowe bywają atrakcyjne... do czasu. Bałagan wywołany pośpieszną i nieuważną rachunkowością może ciągnąć się długo i kosztować sporo czasu i nerwów. Lepiej tego typu problemów uniknąć. A jeśli już się pojawiły – dobrze znaleźć kogoś, kto opanuje sytuację.

Dlaczego my?

Priorytetem naszego biura jest skrupulatność w obliczeniach i porządek w dokumentacji. Radzimy sobie nawet w przypadku skomplikowanych sytuacji i na bieżąco orientujemy się w gąszczu zmieniających się przepisów. Nasze usługi dedykujemy wszystkim przedsiębiorcom, którzy chcą spać spokojnie i nie martwić się nagłymi kontrolami urzędu skarbowego.

Decydując się na skorzystanie z naszego biura rachunkowego zyskasz między innymi:


  • zgodność rozliczeń z aktualnymi przepisami dotyczącymi podatków,
  • optymalizacja finansów,
  • możliwość konsultowania niestandardowych sytuacji,
  • porządek w dokumentacji.

Zajmujemy się także przypadkami, w których błędy rozliczeniowe doprowadziły do poważnych problemów. Porządkujemy, korygujemy, minimalizujemy straty. A przede wszystkim znajdujemy optymalne rozwiązania.

Wiemy co mówimy. Obsługiwaliśmy już firmy, które w wyniku błędów w dokumentach rozliczeniowych znalazły się w tarapatach. Udało nam się wyprowadzić je na prostą. Zdobyte doświadczenie wykorzystujemy w rozwiązywaniu kolejnych spraw.

Jak zmienić biuro rachunkowe?

Zmiana biura rachunkowego powinna rozpocząć się od wypowiedzenia umowy poprzednim księgowym. Czas rozwiązania współpracy w zależności od biura może być różny, często wynoszący od jednego do trzech miesięcy. W międzyczasie można podpisać umowę z nowym biurem i przeprowadzić audyt działań poprzednika. Czy taki audyt jest potrzebny? Z pewnością uczyni „przeprowadzkę” dużo płynniejszą i pozwoli wychwycić ewentualne nieprawidłowości.

Pod koniec okresu wypowiedzenia następuje odbiór dokumentów z poprzedniego biura rachunkowego i przekazanie ich do nas. Również na tym etapie wystawiane jest pełnomocnictwo dla nowych księgowych.

Przy samym zawieraniu nowej umowy warto zwrócić uwagę na szczegóły, zwłaszcza te, które dotyczą zakresu obowiązków biura. To ważne, gdyż pozwoli uniknąć niejasności. Co więcej, przy jasno sformułowanej liście zadań po prostu wiesz za co płacisz.

Jakie dokumenty są potrzebne?

Przekazując do nas obsługę księgową powinni Państwo dostarczyć następujące dokumenty:


  • dokumenty rejestrowe: KRS, NIP, REGON, VAT-R oraz umowa spółki;
  • wydruki z KPiR z okresu, w którym firmę obsługiwało poprzednie biuro;
  • deklaracje roczne wspólników;
  • faktury, rachunki i inne dokumenty związane z płatnościami;
  • rejestry operacji kupna i sprzedaży VAT;
  • wszystkie wymagane ewidencje, w tym m.in. ewidencję środków trwałych, czy posiadanego wyposażenia;
  • deklaracje zgłoszeniowe oraz rozliczeniowe ZUS;
  • deklaracje VAT-owskie;
  • dokumentacja związana z rozliczeniami pracowników i współpracowników, czyli listy płac, akta osobowe, umowy, rachunki, PIT-4R, PIT-11 I PIT-40;

W razie pytań zachęcamy do kontaktu. Jesteśmy po to, by rozwiązywać Państwa problemy!

Porozmawiajmy o Twoich finansach

Dziękujemy za wysłanie formularza

Imię i nazwisko: Adres e-mail: Nr telefonu:
W czym możemy Ci pomóc?

Masz więcej pytań? Oferujemy darmowe konsultacje!

Zapraszamy do kontaktu:+48 606 950 857biuro@kucbr.pl
Kuc Biuro Rachunkowe

Ligonia 40/6
40-037 Katowice
biuro@kucbr.pl

606 950 857

Zapisz się na newsletter